Regenwormen Review

Dit snelle en leuke dobbelspel is altijd leuk om erbij te pakken; tijdens een spelletjesmiddag, op vakantie, maar ook om even wat tijd te verdrijven. Jij en je medespelers zijn hongerige kippen op zoek zijn naar zoveel mogelijk wormen! Speel je voor safe en kies je een steen met weinig wormen? Of durf je het risico te nemen? De kans is groot dat je hiermee meer wormen binnen harkt. Maar pas op… deze gulzigheid kan je ook duur komen te staan! Regenwormen kopen of laten liggen? Je leest het in deze Regenwormen review.

Knappe wormen

Het spel is simpel maar mooi vormgegeven. De stenen zijn van goede kwaliteit en ook de dobbelstenen zien er prima uit. Ondanks dat het spel weinig materiaal bevat, blijft het een spannend en uitdagend spelletje. Om te beginnen hoef je enkel te 16 stenen in oplopende volgorde neer te leggen en het spel kan starten!

Simpel maar toch spannend

Je gooit met acht dobbelstenen en probeert een zo hoog mogelijk puntenaantal te verzamelen. Maar let op, zorg dat je met dobbelen een worm verzamelt, anders geldt de worp niet. De simpele regels zijn snel te leren. Wie aan het einde van het spel de meeste regenwormen heeft, is de winnaar. Ik speel dit spel vaak maar samen met één iemand, maar met 3 spelers is het veel spannender en een stukje onvoorspelbaarder. Het spel is geschikt voor iedereen die tot 36 kan tellen. Erg leuk om met kinderen te spelen, maar ook voor volwassenen. Voor kinderen kan dit spel als educatief beschouwd worden omdat je snel moet kunnen hoofdrekenen.

Regenwormen spelmateriaal

Speleigenschappen

Het spel kan makkelijk tussendoor, het duurt namelijk niet langer dan een half uurtje. Geluk en bluf voeren de boventoon. Let erop om elke beurt minimaal één worm te gooien. Denk ook tactisch na; je kan teveel risico nemen en alleen maar getallen gooien die je al eens hebt gepakt. Je maakt hiermee kans op een mislukte worp en voor je het weet raak je je laatst verzamelde worm(en) kwijt. Ook loopt je risico dat je medespelers jouw laatst verzamelde steen met worm(en) afpakken als zij exact het getal dobbelen wat op jouw dobbelsteen staat. Na elke ronde is het altijd afwachten hoeveel stenen je overhoudt. Hierdoor kan het spel alle kanten op gaan! Hoe vaker je het spel speelt, hoe meer tactiek je zult gebruiken.

Pesten

Er is een uitbreiding voor het spel te koop, maar daar heb ik op het moment van schrijven nog niet mee gespeeld. Tijdens het spel heb je veel interactie met je medespelers. Het is altijd leuk om elkaar te kunnen pesten en elkaars wormen af te pakken! Omdat het een kort spel is zit er niet echt een verhaal in het spel zit. Maar dat is ook eigenlijk niet nodig; het blijft leuk om het spel er keer op keer bij te pakken.

Altijd leuk

Dit spel is altijd leuk om te spelen, het kan binnen 10 minuten afgelopen zijn maar soms kan je er ook een half uurtje zoet mee zijn. Het is een leuk spel om met 2 personen te spelen, maar met meer personen wordt het wat uitdagender. Kortom: een echt familiespel die het altijd goed doet!

• Op ieder moment te spelen
  • Veel interactie tussen spelers

• Minder uitdagend met 2 spelers