Beverbende Review

Beverbende is een vlot kaartspel, wat je snel in de vingers hebt. Zorg dat je scherp bent, want je zult een beroep op je geheugen moeten doen met dit spel. Moet je Beverbende kopen of laten liggen? Je leest het in deze Beverbende review.

Memory

Beverbende hoeft niet te worden opgebouwd. Iedere speler krijgt vier gedekte kaarten die hij voor zich neerlegt. Op deze kaarten staan de nummers nul tot en met negen. Het doel van het spel is om te zorgen zo min mogelijk punten te verzamelen. De som van de getallen op jouw vier kaarten is het aantal punten dat je krijgt aan het einde van een ronde, je wil dus altijd zo laag mogelijke kaarten hebben. Aan het begin van het spel kan je alleen de buitenste twee van jouw vier kaarten bekijken. De nummers op de kaarten moet je dus goed onthouden! Dit doe je door te ontdekken en (proberen) te onthouden waar de kaarten zich bevinden.

Gluren bij de buren

Het is leuk dat je bij iedere beurt kan kiezen of je voor een kaart gaat van de speelstapel, of van de open aflegstapel. Je kiest natuurlijk alleen een kaart van de aflegstapel als het nummer lager is dan van één van de kaarten die je nog kan herinneren. Op deze manier kan je ook ontdekken welke kaartnummers je tegenstanders pakken. Maar pas op, je medespelers kunnen de open kaart ook zien, en weten nu ook welke kaart er voor jou ligt. Bekijk de video met speluitleg voor de volledige spelregels.

Speciale kaarten – speciale acties

In de stapel met speelkaarten zitten speciale kaarten. Trek je zo’n speciale kaart, dan mag je een speciale actie uitvoeren. Eén van deze speciale kaarten is de spiekkaart, hiermee kan je één van de eigen kaarten bekijken (tip: kies voor één van de twee binnenste kaarten). Het weten van het nummer op je eigen kaarten kan je helpen een kaart te kiezen van de open stapel of de dichte stapel.

Van ruilen komt huilen

Met dit spel is er een redelijk grote interactie met je medespelers. Ook is er een ruilkaart, waarmee je zonder te kijken een eigen kaart kan ruilen met een kaart van je tegenstander. Heb je goed ingeschat of je tegenstander een lage kaart heeft liggen, of kom je bedrogen uit?

beverbende kaarten

Multitasking

Houd tegelijkertijd je eigen telling in de gaten en probeer het spel met de speciale kaarten een wending te geven zodat jij wint. Met de nadruk op proberen, want probeer maar eens van alle kaarten die open zijn geweest, de plaats en het nummer te onthouden!

Het einde in zicht

Als een speler denkt dat hij met zijn kaarten de minste punten van iedereen heeft, klopt de speler op tafel. De rest van de spelers krijgen dan nog één beurt. Vervolgens moet iedereen zijn kaarten opendraaien en wordt de waarde bij elkaar opgeteld. Het spel bestaat uit meerdere rondes, en je speelt evenveel rondes als het aantal spelers. Na alle rondes heeft de speler met de minste punten gewonnen.

Beverbende is een leuk spel voor tussendoor omdat je het snel wegspeelt. Het spel is vernieuwend, leuk voor de afwisseling en geschikt voor jong en oud. Je hebt slechts een beetje tactiek nodig en een goed geheugen, maar vooral geluk speelt een grote factor. Het is leuker om het spel met meer mensen te spelen, maar met 2 personen kan het zeker ook. De regels zijn simpel waardoor je vrijwel direct gelijk kunt beginnen met spelen. Door de speciale kaarten krijgt het spel een leuke afwisseling.

beverbende speleigenschappen

• Leuk om tussendoor te spelen
  • Veel interactie met medespelers