Throw Throw Avocado Review

Alsof gooien met burrito’s al niet leuk genoeg was, kun je je nu ook helemaal uitleven met avocado’s. Dit nieuwe variant Throw Throw-spel bevat naast nieuwe algemene kaarten ook exclusieve kaarten om te combineren met Throw Throw Burrito. Of Throw Throw Avocado de moeite waard is om te kopen, lees je in deze Throw Throw Avocado review.

Throw Throw Burrito en Throw Throw Avocado zijn in de basis hetzelfde spel, met een aantal kleine verschillen. In deze review ga ik alleen in op deze verschillen. Ben je nog niet bekend met Throw Throw Burrito, lees dan eerst onze Throw Throw Burrito review.

Vechten met Avocado’s

Ook in Throw Throw Avocado wordt in twee rondes gespeeld en is het doel om sets van drie kaarten te verzamelen, om op die manier de meeste punten te verdienen. Verzamel je drie dezelfde Battle-kaarten, dan volgt er een gevecht. De verliezer van het gevecht ontvangt een minpunt. Zodra alle minpunten zijn vergeven, is de ronde voorbij en worden de totaalpunten geteld. De speler met de meeste punten is de winnaar, hierna wordt de tweede ronde op dezelfde wijze gespeeld.

Battle-kaarten

Double Brawl

De spelers rechts en links van jou gaan direct in gevecht. Ieder pakt zo snel mogelijk een avocado en gooit die naar de ander. Er wordt net zolang naar elkaar gegooid totdat een speler twee keer is geraakt. Deze speler verliest het gevecht.

Freeze War

Alle spelers, inclusief jezelf, gaan direct in gevecht. Iedere speler probeert zo snel mogelijk een avocado te pakken en er een andere speler mee te raken. Wanneer een speler geraakt is, bevriest hij of zij direct en laat de avocado vallen (indien de speler een avocado vast heeft). Vervolgens dient de speler als menselijk schild. De overige spelers blijven overgooien totdat er 1 speler overblijft die niet bevroren is. Deze speler kiest een andere speler uit als verliezer van het gevecht.

Legs Duel

Kies twee spelers (mag ook jezelf zijn). Iedere speler pakt een avocado en gaan met de ruggen tegen elkaar aan staan. De spelers zeggen gezamenlijk “3, 2, 1, Avocado!”. Bij elk nummer zetten ze een pas naar voren en bij avocado gooien ze de avocado door hun benen naar de andere speler. Elke keer dat een avocado gegooid wordt, moet dit door de benen gedaan worden. De eerste speler die wordt geraakt door de avocado verliest het gevecht.

Verschillen Throw Throw Burrito en Avocado

• In Throw Throw Avocado zitten unieke kaarten met nieuw hilarisch artwork van Matthew Inman van The Oatmeal.
  • Er zijn andere Battle-kaarten met nieuwe regels
  • Je gooit met avocados

Throw Throw Burrito en Avocado combineren

In de doos zit een apart zakje met 36 kaarten die je alleen kunt gebruiken in combinatie met Throw Throw Burrito. Om te spelen heb je de 2 burrito’s en avocado’s nodig om mee te gooien. Je gebruikt het dek kaarten van Throw Throw Burrito. Hier haal je de 36 Battle-kaarten uit, deze vervang je door de 36 nieuwe combo-kaarten. Het spelverloop blijft hetzelfde, met als enige verschil, nieuwe Battle-kaarten.

Scatter Brawl

De spelers rechts en links van je zijn in gevecht. Eerst pak je alle 4 de burrito’s/avocado’s en gooi je ze afzonderlijk van elkaar in een willekeurige richting weg van de tafel. (Het is aan jou hoe ver of dichtbij je ze gooit, wat bepaalt hoe uitdagend het gevecht zal zijn!) Als je hiermee klaar bent, roep je “Go!” De spelers in het gevecht rennen dan om een burrito/avocado te pakken en naar elkaar te gooien. De eerste speler die geraakt wordt, verliest het gevecht.

Burrito of Avocado War

Heb je drie dezelfde Burrito- of Avocado War-kaarten, dan zijn alle spelers, behalve jij, in gevecht. Ze moeten dan gooien met het juiste voorwerp (burrito of avocado). Het verkeerde voorwerp vastpakken mag, alleen niet er mee gooien. De eerste speler die geraakt wordt is de verliezer van het gevecht.

Double Up Duel

Kies twee spelers die samen tegen een derde speler vechten. De twee spelers zijn met meer, maar mogen maar 1 voorwerp tegelijkertijd vasthebben. De speler in z’n eentje mag zoveel voorwerpen als hij wilt vasthouden. Dezelfde regels gelden als bij een gewoon duel.

Throw Throw Avocado is minstens zo hectisch en hilarisch als Throw Throw Burrito. In principe zijn beide spellen hetzelfde, alleen de uitwerking van de Battle-kaarten verschillen. Heb je geen van beide Throw Throw-spellen, dan maakt het wat mij betreft praktisch niets uit welke je koopt. Al vind ik zelf de burrito’s iets fijner gooien dan de avocado’s. Heb je Throw Throw Burrito al, dan zijn er als je het mij vraagt twee reden om ook Throw Throw Avocado aan te schaffen. Eén, je wilt met meer dan 6 mensen spelen, zodat je twee spellen kunt combineren. En/of twee, je bent super fan van het spel en je wilt heel graag deze nieuwe variant ook kunnen spelen. Kortom, zoek je een hectisch, hilarisch en vooral ook actief spel, haal dan zeker Throw Throw Burrito of -Avocado in huis!

• Nieuwe Battle-kaarten
  • Is te combineren met Throw Throw Burrito

• In principe hetzelfde spel als Throw Throw Burrito